Direksiyon rotkolunu eğriboyuna bağlar. Konvansiyonel tip süspansiyon sistemlerinde eğriboyunun rotil etrafında dönmesini sağlar. MacPherson süspansiyon sistemlerinde ise rotilin yerini rotbaşı almaktadır. Rotbaşı mafsal ve gövdeden oluşmaktadır. Direksiyon rotkolundan gelen hareketi eğriboyuna iletir. Böylece oluşan itme kuvveti neticesinde teker yol eksenine dik olarak döner. Rotbaşının dış gövdesi ayarlanabilmektedir. Böylece rotbaşının boyu değiştirilerek montaj esnasında ayarlanabilir olmaktadır.
Rotkolu 2 rotbaşını birbirine bağlayan uzun bir çubuktan oluşur. Ticari araçlarda direksiyon bağlantısının komple aracla birlikte sağa veya sola yürütülmesini sağlar.
Stabilizör rotkolu yolcular için rahat bir sürüş sağlar. Stabilizör rotkolu araç gövdesinin aşağı yukarı ve sağa sola yalpalanmasını kontrol eder. Dizayna bağlı olarak Stabilizör rotkolunun bir ucu denge çubuğuna diğer ucu salıncak koluna veya aracın gövdesine veya helezon yayına bağlanır.